۲ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

تهی

  • ساناز هستم
  • جمعه ۳۱ تیر ۰۱
  • ۰۱:۵۶

به گردالو میگم نمیدونم دقیقا چه حسیه. شاید دقیقا حسادت هم نباشه. ولی یه چیزی شییه اونه. میگه یه خشمی حس می‌کنم. میگم درسته، هست. نمیدونم چجوری میتونه حتی‌ حس‌هایی که پنهان می‌کنم رو بخونه. میگه مخاطبش کیه. میگم معلومه. میگه می‌فهمم. میگم این حق "من" بود که الان شاد باشم. میگم میدونی من هیچ‌وقت اون لباس رو تصور نکردم؟ ولی خب میدونم همون‌چیزی که تصور نکردم از این زیباتر بود، ظریف‌تر بود، من‌تر بود. میگم هرگز نمیتونستم همچین چیزی رو بگم. چون لابد هیتر بودم. لابد ته مزه‌ای که می‌موند هیت کردن بود. و عاه خشم دارم.

 

+ بهش میگم شرط می‌بندم که اون محافظه‌کاری‌ای که ازش حرف می‌زدم، اون کسی که با اصرار نباید می‌فهمید من وجود دارم، الان یا داخل داستان هست، یا تمایل به بودنش هست و خواهد بود. وچقدر من رها و آسوده‌م و این تصویر دیگه اذیتم نمی‌کنه. حتی تصویر تنها نبودنش تو اون جمع.

 

++ حاضرم هر شخصی رو قاضی کنم. و یقین دارم از حکم دادگاه. من به رو راست نبودن‌ها و حرف‌های صد من یک غاز باختم. و خوشحالم که باختم.

 

+++ رو راست بودن کار دشواریه ولی علی‌رغم اینکه به نظر میاد بهاش زیاد باشه، بهای کمتری از رو راست نبودن داره. بیاید رو راست باشیم. اونچه که بین بودن و نبودن تعیین کننده بود حس رهایی از تعهد، آزاد بودن، تمایل به پیشرفت‌هایی بود که توهم این وجود داشت که من مانعشم. خود را در جایی بالاتر دیدن‌، جذب آدم‌هایی که تا حالا جذبشون ممکن نبود. یا به عبارتی عضو کلوبی بودن که ما رو به عضویت نمی‌پذیره. حالا رویای شف بودن جذاب‌تره، رویای موسیقی، رویای همه‌چیز. برای من هم‌.

 

۴+ منزجرم. و همه‌چیز تا وقتی فراموش کرده‌م آرومه. همه‌ رو پاک کردم تو شبکه‌های اجتماعی که نبینم ولی خب دیدم. آنچه که نباید می‌دیدم.

 

۵+ رویای رفتن داره بزرگ میشه. هوا کمه.

 

۶+ اولین بار بود که هر نوع نوشته‌ای رو به اشتراک گذاشتم. استاده گوگولیه‌ ولی اینکه خودش نمی‌خونه و دستیارهاش می‌خونن ضدحاله ولی خب منتظر فیدبکشونم. هر چند طبق معمول خودم راضی نیستم.

 

۷+ تلاش و تصمیم برای ننوشتن تو یه لحظه شکست میخوره. و حتی این هم اشکالی نداره. از بین حس‌های مختلف خشم درست‌ترین برای نوشتن و ابراز کردنه.

حریم عشق را درگه بسی بالاتر از عقل است

  • ساناز هستم
  • دوشنبه ۶ تیر ۰۱
  • ۲۱:۲۳

حس میکنم وسط دریا رو به آسمونم. همه‌ی راه رو تا لب دریا دویدم، تا وسط دریا شنا کردم و حالا این وسط اونقدر آرومه و آفتاب اونقدر مهربونه که می‌تونم بخوابم. می‌تونم اونقدری آروم بخوابم که چنننننند ساله نخوابیدم. حس می‌کنم اینجا اونقدر از همه‌ی آدم‌ها دوره که نیازی نیست بترسم. و حالا اونقدر شجاع هستم که از تنهاییِ وسط این دریا نمی‌ترسم. که منتظرم دستی رو که اندازه‌ی من خسته از دویدن و شنا کردن تا اینجا هست، اندازه‌ی من از این رهایی وسط دریا لذت می‌بره و ترس من از تنهایی رو با گوشت و خون می‌فهمه رو بگیرم. این لمس واقعی هر لحظه‌م رو با اطمینان پر می‌کنه. اشتیاق برای رسیدن به ساحل امنی که تو تنهایی هم هستیم و حالا با هم تو یه دایره و تنهاییم. 

 

+ دونستن آزاردهنده‌ست. حالا که می‌دونم همه‌ی حرف‌ها رو توجیه می‌بینم. حرف‌های فلسفی که پاپیون‌ زدن به واقعیت هستن. حقیقت اونقدر روشن و چیپه که به خود خوراندن و قبولاندن این سخته‌. جای احمق.ها گذارده شدن هم همونقدر مسخره‌ست. حالا از اون قطعه‌ی پازل اطمینان دارم.

++ به میم گفتم اونچیزی که خیلی آرومم کرد همین بود. دِینی به خود یا واژه‌ها یا گذشته و آینده نداشتن. با هر دیده‌ای نگاه می‌کنم یا کردم تقصیری در خودم ندیدم. هیچ. و همه‌ی زورم رو زدم. حتی حرف‌زدنم که منجر به فاصله و اتمام شد هم زور زدن بود. من همراه نبودم؟ نه من تنها بودم. من دور بودم. من شکاک بودم؟ نبودم و این عین حقیقت‌ه. امنیت واژه‌ی عجیبیه. ریشه در بلد بودن عاشقی، حس‌های واقعی، اطمینان، آینده، صاف و صادق و پاک بودن، و چندین ویژگی شخصیتی و هزار تا چیز دیگه داره(ف ابدا ادم امنی نبست و همه‌ی این ویژگی‌ها رو داره). امن بودن کار هرکسی نیست. من بلدم امن باشم و خب حالا میدونم که امن بودن اطمینان بخشه. شک؟ من شک نمی‌کنم، فقط درست و غلط رو واضح میدونم. و متاسفانه با وجود ابنکه شک دارم به خیلی از درست و غلط‌ها ولی مطمینم که منطق تو این باب درست حکم می‌کنه. من آدم هِیتری بوده‌ام؟ همین کافیه که خودم می‌دونم هیچ‌وقت در زندگیم دیده‌ی "آدم نشمردن کسی" رو نداشتم. شناخت من از خودم برام کفایت می‌کنه. واضحه اونقدر دور بودیم که اصلا انتظار ندارم من شناخته شده باشم. و شنیدن همین‌ها تیر آخری بر همه‌چیز بود. و حالا در رهگذار باد نگهبانی هم بر لاله‌ نیست. و حالا درد اونقدر گذشته که خلاقیت رفته. و اینجا جاییه که همه‌ی بهانه‌ها و حرف‌های فلسفی پوچ شدن. حالا دارم به چشمم می‌بینم حرف‌های پوچ رو. و برام تلخه که همه‌ی اینا عین روز روشن بود. و حالا باورم رو به همه‌ی قبل، میان و پایان ماجرا از دست دادم. و از دست دادن باور، این غم‌انگیز‌ترین بخش داستان منه.

+++ اپیزود اول: یک سری حقیقت رو گمان می‌زنم و می‌خونم،

اپیزود دوم: یک سری راز رو می‌شنوم.

اپیزود سوم: یک سری واقعیت و حرف و تغییر رو در چند ماه دیدم.

اپیزود پایانی: باور کردن مسخره‌ست.

 

۴+ بغل کردن خود‌.

۵+ دوست نداشتم هیچ‌روزی به این خوشحالی تلخ و غم‌انگیز برسیم‌. خوشحالی از تموم شدن. 

۶+ امیدوارم این بار این دست اشتباه نباشه.

۷+ آدم‌های کمی دوست داشته شدن رو بلدن. اونقدر دوست‌ داشته شده‌ن که وقتی دوست داشته میشن دنبال جایی برای دوست داشته نشدن نمیگردن. من گمان می‌کنم بلد بودم. امیدوارم همیشه بلد باشم.

۸+ حرف‌های دیگران. امان از دیگران که میدونم اینا حرفای دیگرانه. 

۹+ کسی آن آستان بوسد که جان در آستین دارد

پیوندهای روزانه